در تلفن‌های بی‌سیم از باندهای فرکانسی مختلفی استفاده می‌شود. شرح آن‌ها در لیست زیر آمده است:

فركانس 1.8- 1.7 مگاهرتز   :

1.8فركانس -1.7 Mhz  اولين نوع فركانسي (سال 1979) تلفن های بيسيم بوده و تمامي تلفن های مجهز به اين تلفن دارای آنتن بودند. فركانس اين تلفن ها بالاتر از موج AM بوده و ميبايستی توسط استفاده كننده به صورت دستی تغيير كند و با استفاده از يك راديو در موج AM  هر كسي ميتوانست به صحبتهاي اشخاص گوش كند و به علت استفاده دكلهاي راديوي از اين فركانس صحبتهاي موجود در اين فركانس تا 1.5 مايل و شايد بيشتر توسط اين دكلها انتقال مي يافت به همين دليل است كه از اين نوع فركانس ديگر در تلفنهاي بيسيم  استفاده نميگردد.

 

برای تعمیر تلفن خود، همین الان با ما تماس بگیرید.

ستارخان نرسیده به چهارراه خسرو پاساژ برلیان طبقه همکف پلاک ۲۸
۰۹۱۲۲۳۸۹۰۶۴ - ۴۴۲۱۹۷۲۷
تماس تلفنی

فركانس 50- 43 مگاهرتز   :

50فركانس -43 Mhz  كه يكي از قديمي ترين (سال 1990) پهناي فركانسيها بوده و هنوز هم در تلفنهاي ارزان قيمت قابل مشاهده ميباشد. امواج اين تلفنها از 10 كانال به 25 كانال افزايش يافت ولي اين فركانس داراي پهناي فركانس خيلي كم، كيفيت صداي پايين بوده و همچنين به راحتي امكان قطع شدن اين فركانس در صورت تداخل با سيگنالهاي راديو و امكان پخش صدا در مراكز راديويي و … نيز ميباشد.

نمایندگی تلفن پاناسونیک غرب تهرانستارخان نرسیده به چهارراه خسرو پاساژ برلیان طبقه همکف پلاک۲۸۰۹۱۲۲۳۸۹۰۶۴۴۴۲۱۹۷۲۷

 

فركانس 900 مگاهرتز   :

اين فركانس MHz 900 در سال 1993 ارائه گرديده و در تلفنهاي بيسيم استفاده شد، چرا كه اين فركانس داراي پهناي خوبي بوده و قدرت نفوذ از ديوار را دارا ميباشد به همين دليل از آن فركانس در محيط هاي بسته به راحتي ميتوان استفاده كرد ولي متاسفانه امواج راديو ، تلوزيون، دورينهاي بيسيم و بيسيمهاي دو طرفه دستي در اين پهناي فركانسي قرار دارند.
در ضمن با يك دستگاه رمزگشاي فركانسي به راحتي ميتوان به مكالماتي كه در اين پهناي فركانسي رد و بدل ميشوند گوش داد.

 

فركانس 1.9- 1.8 گيگاهرتز   :

1.9فركانس -1.8 Ghz  بهبود يافته فركانس 900 مگاهرتز و فركانسي قبلي بود و تفاوت زيادي با فركانس 900 مگاهرتز نداشت.

بعدها اين فركانس به استفاده در تلفنهاي همراه و تلفنهاي بيسيم در سيستمهاي سانترال (دكت) اختصاص يافت (بيرون از كشور آمريكا) و به تدريج پيشرفت كرد تا در سال 2005 به فركانس Dect 6 رسيد.

 

فركانس 2.4 گيگاهرتز   :

بيسيمهايي كه با فركانس  GHz 2.4  وارد بازار شده اند (سال 1998) داراي كيفيت صداي بهتر و امنيت خيلي بالاتري نسبت به فركانس قبلي دارند. با اين حال، پهناي فركانسي اين تلفنها تفاوت زيادي نسبت به مدلهايي با فركانس 900 را ندارند. MHz
تداخل نيز يكي ديگر از مشكلات در اين بيسيمها ميباشد چرا كه اكثر دوربينهاي بيسيم، شبكه هاي Wi-Fi (بيسيم)، ماكروويو و دستگاههاي داراي بلوتوث در اين رنج فركانسي قرار دارند.

 

فركانس 5.8 گيگاهرتز   :

بيسيمهايي كه با فركانس GHz 5.8  وارد بازار شده اند (سال 2003) داراي پهناي فركانسي بالاتر، امنيت بهتر و كيفيت صداي بهبود يافته در مقابل بيسيمهاي با فركانس GHz 4.2  مي باشند.
در ضمن تداخل اين بيسيمها نسبت به مدلهاي با فركانس  GHz 4.2 كمتر ميباشد اما شبكه هاي Wi-Fi  (بيسيم) با سرعت بالاتر كه در استاندارد 8.021.11n  قرار دارند با بيسيمهاي GHz 5.8 تداخل دارند.

 

فركانس  Dect 6  :

اين تكنولوژي متعلق به سال 2005 بوده و بيسيمهايي كه اين نوع فركانس را پشتيباني ميكندد در پهناي فركانسي GHz 9.1 قرار دارند. كميسيون اتحاديه ارتباطات اين پهناي فركانسي را فقط براي تلفنهاي بيسيم طراحي كرد تا بدين ترتيب تداخل را با ديگر وسايل بيسيم به حداقل برساند و همچنين تلفنهاي با تكنولوژي Dect 6 داراي پهناي فركانسي بازتر و برد بالاتر نسبت به فركانسهاي 2.4 و 5.8 دارند.

 

فركانس Dect 6 Plus  :
اين تكنولوژي كه توسط شركت پاناسونيك در سال 2010 ارائه گرديده ، همان بهبود يافته فركانس Dect 6 ميباشد. بدين ترتيب كه، در اين فركانس كيفيت سيگنالها و كيفيت صدا بالاتر رفته و افزايش برد (پهناي فركانسي) 20%  نسبت به مدلهاي با تكنولوژي Dect 6 نيز ديده ميشود.