مشتریان سیستم های تلفنی در زمان خرید با گزینه هایی مانند سانترال پاناسونیک و سیستم های مبتنی بر استریسک روبرو می شوند. این سوال مطرح می شود کدام گزینه بهتر می باشد. برای پاسخ به این سوال سعی داریم مقایسه ای بین سانترال های پاناسونیک و سیستم های ارتباطی voip مانند الستیکس داشته باشیم.

 

سانترال پاناسونیک یا voip

از ابتدای ورود تکنولوژی voip به صورت تجاری در عرصه کسب و کارها این سواب مطرح شد که سانترال های سنتی بهتر هستند و یا تکنولوژی voip. عبارت مقایسه voip با سانترال از نظر فنی عبارت صحیحی نیست ولی چون در ایران سانترال مترادف با پاناسونیک می باشد و پاناسونیک در عامه مردم با سانترال های سری TA و TDA شناخته می شود و از طرفی voip بواسطه ظهور استریسک و امکانات چشمگیری که دارد مترادف با استریسک قلمداد می شود ما میتوانیم با در نظر گرفتن این پیشینه ذهنی مقایسه ای بین این دو داشته باشیم.

 

منظور از مقایسه voip با سانترال چیست؟

همانطور که گفته شد به مرور پاناسونیک سری TDE که سانترال تحت شبکه این برند می باشد را به بازار روانه کرد و این مقایسه نباید به معنی بیگانه بودن پاناسونیک با voice over ip یا نداشتن سانترال voip قلمداد شود. در هر صورت ما در اینجا هر زمان از مقایسه صحبت می کنیم منظورمان مقایسه سانترال tes و tem با ippbx های کم ظرفیت استند الون (برای آشنایی با ippbx ها رجوع شود به مطلب نصب و راه اندازی voip) می باشد و یا TDA و TDE را با سرور استریسک با کارت و یا گیتوی تلفنی را در نظ داریم.

برای تعمیر تلفن خود، همین الان با ما تماس بگیرید.

ستارخان نرسیده به چهارراه خسرو پاساژ برلیان طبقه همکف پلاک ۲۸
۰۹۱۲۲۳۸۹۰۶۴ - ۴۴۲۱۹۷۲۷
تماس تلفنی

 
مقایسه سانترال های کم ظرفیت پاناسونیک با ippbx های هم ظرفیت

بخشی از بازار سیستم های مخابرتی و مرکزتلفن های هر برند تولیدکننده محصولات مخابراتی به small business ها یا همان کسب و کارهای کوچک اختصاص دارد. یک کسب و کار کوچک با تعداد تقریبی 2 تا 8 خط شهری و حدود پرسنل حداکثر تا 30 نفر امکان هزینه کرد زیاد برای سیستم تلفنی را ندارد و به همین دلیل تولیدکننده ها تلاش دارند محصولاتی بهینه شده برای این کسب و کارها ارائه نمایند. در برند پاناسونیک سری TA که ظرفیت های 3به8، 6به16 و 8به24 را دارد. برای این کار در نظر گرفته شده است.

در ippbx های استریسک بیس مثل مانند گرنداستریم، یستار و زیکو هم تولیداتی معطوف به این بخش بازار وجود دارد. به طور مثال در برند grandstream سری 61XX که مدل هایی مانند 6102 و 6104 را دارا می باشد و در برند zycoo سری U50 برای این بخش بازار در نظر گرفته شده است.

 

مزیت های پاناسونیک به IPPBX های استریسک بیس

در مجموع می توان مزیت رقابتی پاناسونیک را نسبت به رقبای جوان و سرشار از امکاناتش در تجربه و سابقه تولید تجهیزات سانترال دانست. این تجربه ارزشمند باعث شده در مجموع محصولات پاناسونیک دارای پایایی و ثبات بیشتری از برندهای دیگر باشند و اصطلاخا بسیار کم دردسر و با طول عمر بالا می باشند. هرچند بعضی از منتقدین پاناسونیک یا برندهای تجاری سانترال این پایایی را مرهون امکانات کمی می دانند که این برند ها در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.

 

مزیت های مرکزتلفن های استریسک به پاناسونیک

وقتی صحبت از امکانات میشه قطعا گوی سبقت در اختیار ippbx های استریسکی می باشد. مرکزتلفن IP دنیایی از امکانات در دل خود جای داده است که چشم پوشی از آن حتی با در نظر گرفتن مسایل مربوط به پشتیبانی  و مراقبت از سیستم تقریبا برای کسب و کارهای کوچک امری محال است.

چه کسی حاضر است که از داشتن امکاناتی نظیر تلفن گویا، تماس اینترنتی، ضبط مکالمات، صف تماس، صندوق صوتی، تماس تصویری، گزارشات حرفه ای تماس و همه و همه در یک خرید و در یک مرکزتلفن IP آن هم یکجا چشم پوشی کند. همانطور که می دانیم کنار هم قرار دادن هر یک از این ها در یک سانترال KX-TES824 و یا KX-TEM824 با صرف هزینه های زیادی و به صورت جزیره وار ممکن است.

 

پاناسونیک یا استریسک

با تجربه ای که در این زمینه دارم احساس می کنم مطرح کردن این دوگانه و پیچیدن نسخه واحد برای کسب و کارهای مختلف خیلی منطقی و فنی نیست. با وجود امکانات بی نظیری که روی IPPBX های کم ظرفیت هست لازم است ابتدا نیازهای مشتریو نوع استفاده مشتری از سیستم تلفنی مورد بررسی قرار گیرد و با در نظر گرفتن آن برای مورد مذکور ببینیم پاناسونیک بهتر است یا استریسک گزینه مناسب تری می باشد.