در این راهنما در مورد نحوه کار گوشی تلفن بی‌سیم و تشخیص مشکلات آن صحبت کرده و ابزار و لوازمی که برای تعمیر تلفن بی‌سیم لازم است را معرفی می‌کنیم. همچنین دستوالعمل‌های گام به گامی را در مورد تعویض آنتن تلفن بی‌سیم و چگونگی شارژ بهینه آن مطرح خواهیم کرد.

نحوه کار تلفن بی‌سیم

  تلفن بی‌سیم دارای یک پایه است که دارای خروجی سیم برق و جک مخصوص تلفن است. پایه تلفن سیگنال‌ها را از خط تلفن دریافت کرده و آن‌ها را به امواج رادیویی تبدیل می‌کند، سپس این امواج به گوشی بی‌سیم منتقل می‌شوند. پایه تلفن همچنین دارای شارژری برای باتری گوشی بی‌سیم می‌باشد، در نتیجه هنگامی که گوشی بی‌سیم را بر روی پایه قرار می‌دهید باتری‌ها شروع به شارژ شدن می‌کنند.

چه مشکلاتی ممکن است برای تلفن بی‌سیم پیش بیاید؟

برخی از تلفن‌های بی‌سیم طوری تولید شده‌اند که بدون شکستن آن‌ها نمی‌توان به برد داخل گوشی دست پیدا کرد اما برخی از مشکلات هستند که خودتان قادر به رفع آن‌ها خواهید بود. چند نمونه از مشکلاتی که ممکن است برای تلفن بی‌سیم پیش بیایند ازین قرارند: مثلاً ممکن است تلفن در اثر تداخل با منبع‌های خارجی مانند خطوط برق، موتورها، تلویزیون‌ها یا دیگر تلفن‌ها دچار نویز شود. برای رفع این مشکل می‌توانید از حفاظ برای تلفن استفاده کرده و یا از کانال دیگری برای بهبود کیفیت مکالمات استفاده نمایید. همچنین می‌توان با تمیز نگاه داشتن تلفن، مخصوصاً تمیز نگاه داشتن محل اتصال پایه و گوشی بی‌سیم مشکلات را به حداقل رسانید. همچنین می‌توانید بخش‌هایی از تلفن بی‌سیم مانند بلندگو، صفحه کلید، باتری، پایه و … را خودتان تعمیر کنید.

برای تعمیر تلفن خود، همین الان با ما تماس بگیرید.

ستارخان نرسیده به چهارراه خسرو پاساژ برلیان طبقه همکف پلاک ۲۸
۰۹۱۲۲۳۸۹۰۶۴ - ۴۴۲۱۹۷۲۷
تماس تلفنی

چگونه می‌توانم مشکلات تلفن بی‌سیم را تشخیص دهم؟

پیدا کردن و رفع اکثر مشکلات تلفن بی‌سیم آسان است :
• اگر تلفن بی‌سیمی اصلاً کار نمی‌کند، ابتدا کابل و خروجی برق را بررسی کنید. سپس باید با وصل کردن یک دستگاه تلفن دیگر به خط تلفن از صحت آن مطمئن شوید. در صورتی که باتری گوشی کم است آن را شارژ کنید. اگر باتری شارژ را نگاه نمی‌دارد آن را با نمونه دقیق خودش (از نظر سایز و ولتاژ) تعویض کنید. اگر باتری تلفن بی‌سیم خود را به طور عادی شارژ کنید معمولاً یک سال کار خواهد کرد، اما این مدت زمان بسته به نوع کاربری و نگهداری از تلفن کم یا زیاد می‌شود.
• اگر گوشی نویز دارد و امکان انتخاب دستی کانال وجود دارد (channel selector)، کانال دیگری را انتخاب کنید. حتی در گوشی‌هایی که کانال به صورت خودکار انتخاب می‌شود گزینه‌ای برای لغو انتخاب کانال نیز وجود دارد. اگر این کار میسر واقع نشد، پلاک برق پایه را کشیده و در جای دیگری از خانه به برق وصل کنید، در این صورت اگر نویز یا تداخل، در اثر جریان برق یا یک وسیله خانگی دیگر باشد متوجه آن خواهید شد.
• اگر آنتن تلفن بی‌سیم شما آسیب دیده و یا شکسته آن را تعویض کنید.

ابزار مورد نیاز برای تعمیر تلفن بی‌سیم

برای تعمیر تلفن بی‌سیم خود تنها به چند وسیله مختصر نیاز دارید، برای این کار اغلب از ابزارهای زیر استفاده می‌شود:
• پیچ‌گوشتی
• مولتی‌متر (جهت تست باتری)

مراحل تعمیر تلفن بی‌سیم

شارژ مناسب تلفن بی‌سیم

1. ماهی یک بار محل اتصال گوشی بی‌سیم و پایه را تمیز کنید. می‌توانید این کار را با مدادپاک‌کن هم انجام دهید.
2. ماهی یک بار گوشی بی‌سیم را از روی پایه برداشته و بگذارید تا شارژ آن کاملاً تمام شود، سپس دوباره آن را بر روی پایه قرار دهید تا شارژ شود (مگر اینکه دستورالعمل‌های درج شده در راهنمای تلفن چیز دیگری باشد). اگر باتری شارژ نشد آن را تعویض کنید.

تعویض آنتن تلفن بی‌سیم

1. آنتن تلفن را بررسی کنید تا نحوه نصب آن را بیابید. اگر هنوز هم مطمئن نیستید که چگونه باید این کار را انجام دهید می‌توانید از یک فروشنده قطعات جانبی تلفن بی‌سیم سوال کنید. آنتن مدل‌های جدید تلفن بی‌سیم معمولاً در داخل تلفن کار گذاشته می‌شود. در مدل‌های قدیمی‌تر باید قطعات تلفن را باز کرده، آنتن قدیمی را برداشته و آنتن جدید را لحیم‌کاری کنید.
2. اگر به باز کردن قطعات تلفن نیاز است، کاور قسمت باتری‌ها را برداشته و به دنبال پیچ‌ها یا گیره‌هایی بگردید که با باز کردنشان به آنتن و دیگر قسمت‌های تلفن دسترسی دارید.
اگر پایه تلفن به سرویس نیاز دارد، ابتدا آن را از برق بکشید. پایه برخی از تلفن‌های بی‌سیم دارای باتری است تا از پیام‌های دریافتی و ارسالی پشتیبانی کند. پیش از باز کردن قطعات تلفن کاور قسمت باتری را برداشته و باتری‌ها را تست کنید. اگر چاره‌ای به جز باز کردن قطعات گوشی ندارید پیچ‌های قسمت زیرین را باز کرده تا به داخل تلفن دسترسی پیدا کنید. سپس می‌توانید با استفاده از یک مولتی‌متر قطعات مختلف را تست کرده و در صورت نیاز آن‌ها را بر اساس راهنمای تلفن مورد نظر تعویض نمایید.