چرا گوشی تلفن من زنگ نمی‌خورد؟

گوشی تلفن بی‌سیم من بر روی پایه قرار دارد و کاملاً شارژ شده و هنگام تماس گرفتن به خوبی کار می‌کند، اما زمانی که کسی با من تماس می‌گیرد گوشی تلفن بی‌سیم زنگ نمی‌خورد. باید چه کار کنم؟

1- اگر تلفن شما یک بار زنگ می‌خورد و سپس قطع می‌شود، ممکن است خط تلفن‌تان اتصالی داشته باشد و باید آن را تعمیر کنید.

2- دوباره چک کنید که آیا زنگ تلفن روشن است یا خاموش می‌باشد.

برای تعمیر تلفن خود، همین الان با ما تماس بگیرید.

ستارخان نرسیده به چهارراه خسرو پاساژ برلیان طبقه همکف پلاک ۲۸
۰۹۱۲۲۳۸۹۰۶۴ - ۴۴۲۱۹۷۲۷
تماس تلفنی

3- آب و هوا را چک کنید. طوفان‌ها، بارش و بادهای شدید و دیگر حوادث طبیعی می‌توانند بر روی خط تلفن و دریافت تماس تاثیر بگذارند، مخصوصاً اگر از تلفن بی سیم استفاده می‌کنید. اگر این مشکل فقط در زمان بدی هوا اتفاق می‌افتد پس از اتمام طوفان دوباره تلفن خود را امتحان کنید.

4- ممکن است به صورت ناخودآگاه صدای زنگ تلفن را بر روی صفر گذاشته باشید.

5- یکی از دلایل دیگری که ممکن است این مشکل رخ دهد این است که تلفن‌های زیادی را به طور همزمان استفاده می‌کنید، این کار نیاز به برق را بیشتر می‌کند و در نتیجه ممکن است زنگ تلفن کار نکند.

6- ممکن است تلفن شما بر روی حالت خصوصی (privacy mode) باشد. این حالت باعث می‌شود که تلفن‌تان برای مدت زمان معلومی زنگ نخورد. می‌توانید به قسمت منوی تلفن رفته و در صورت فعال بودن این گزینه آن را غیرفعال نمایید.

چرا زمانی که گوشی بی‌سیم خود را بر روی پایه قرار می‌دهم شارژ نمی‌شود؟

باتری‌های تلفن را تعویض کرده‌ام اما باز هم شارژ نمی‌شود. مشکل از کجاست؟

1- آیا از شارژ کامل باتری‌ها مطمئن هستید؟ برخی از تلفن‌های بی‌سیم پاناسونیک از باتری‌های AAA قابل شارژ استفاده می‌کنند و ممکن است به مرور زمان سولفاته شده و قابلیت نگاه داشتن شارژ را از دست بدهند. آسان‌ترین راه جهت مطمئن شدن از اینکه مشکل از باتری‌هاست یا نه، این است که باتری‌های گوشی خود را تعویض نمایید. اگر تلفن روشن شد و کار کرد پس مشکل از باتری‌های قدیمی بوده است. در صورت تصمیم به تعویض، باتری‌های AAA  Ki-MH (غیر لیتیومی) را خریداری نمایید.

2- اگر مشکل از باتری‌ها نیست پس ممکن است اتصالات شارژر انتهای گوشی یا درون پایه تلفن مشکل داشته باشند. بهترین راه برای اطمینان از سالم بودن اتصالات شارژر، قرار دادن گوشی بی‌سیم دیگری بر روی پایه تلفن است، یا می‌توانید گوشی بی‌سیم خود را بر روی یک پایه تلفن دیگر شارژ کنید. اگر گوشی‌های بی‌سیم دیگر در پایه تلفن شارژ می‌شوند اما گوشی بی‌سیم مورد نظرتان در آن شارژ نمی‌شود پس مشکل از گوشی بی‌سیم است. اگر گوشی بی‌سیم مورد نظرتان در پایه‌های تلفن دیگر شارژ می‌شود اما هیچ کدام از گوشی‌های بی‌سیم دیگر در پایه اصلی تلفن شارژ نمی‌شوند، مشکل از اتصالات شارژر در پایه تلفن می‌باشد.

چرا نمی‌توانم از گوشی بی‌سیم پاناسونیک خود تماس بگیرم؟

گوشی روشن است و به نظر می‌رسد کاملاً کار می‌کند، اما هنگامی که شماره‌ای را می‌گیرم تماس برقرار نمی‌شود.

ممکن است دلیل این مشکل یکی از موارد زیر باشد:

1- باتری‌ها شارژ نداشته باشند یا خراب شده باشند.

2- قطعی یا ضعف برق وجود داشته باشد.

3- اگر مشکل از برق و باتری نباشد ممکن است تنظیمات سرویس خط تلفن را تغییر داده باشید. حالت پیش‌‍فرض خط بر روی “Tone” (تُن) قرار دارد.

تُن: برای سرویس تماس تن

پالس: برای سرویس تماس چرخشی/پالس

برای تغییر این تنظیمات مراحل زیر را طی کنید:

  • [MENU]#120
  • انتخاب تنظیم مورد نظر
  • انتخاب [SAVE] و [OFF]